Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - امیر علی نبویان، هنرمندی که اهالی تئاتر او را با نمایش‌هایی مثل «تناسخ ۳تا ۳۵ تومن» که روی صحنه برده، اهالی رادیو او را با برنامه «رادیو هفت»، طرفداران کتاب او را با «قصه‌های امیرعلی» و بیندگان تلویزیون این هنرمند را با اجرا‌های متنوع تلویزیونی به خاطر می‌آورند. هنرمندی که این روز‌ها فصل سوم برنامه «خنداننده شو» را اجرا می‌کند و به زودی هم قرار است یک نمایش را روی صحنه ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به بهانه اجرای امیرعلی نبویان در «خندوانه»، به گفتگو با او پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

شما مجری فصل سوم «خنداننده شو» هستید، فکر می‌کنید اجرا‌ها تا چه اندازه رضایت بخش بودند؟

درباره «خنداننده شو ۳» باید بگویم، در دور مقدماتی توقعم از اجرا‌ها بالاتر بود، من به جز شش اجرا که اتفاقا یکی از آن‌ها هم حذف شد، خیلی رای اول دیگری نداشتم و به نظرم باقی افراد در یک سطح بودند. این دوره استرس بچه‌ها نسبت به صحنه از بین رفته و قاعده بازی را یاد گرفته‌اند و اجرا‌ها بهتر است.

یکی از کار‌هایی که به جذب مخاطب برای فصل هشتم «خندوانه» کمک کرد، شروع فصل سوم «خنداننده شو» بود، اما یک نگاهی بیندازیم به فصل هفتم «خندوانه» که همراه با انتقاد بود، فکر می‌کنید، راه اندازی «خنداننده شو» به بازگشت مخاطبان کمک کرد؟

من خودم جزو مخاطب‌های همیشگی «خندوانه» هستم و به دلیل اینکه، خودم را بخشی از «خندوانه» می‌دانم، شاید قضاوتی که انجام می‌دهم خیلی منصفانه نباشد، اما باید به تیم سازنده برنامه‌ای که با تماشاگر داخل استودیو سرپا است حق بدهیم. تماشاگر است که انرژی برنامه را بالا نگه می‌دارد، در شرایط کرونایی که تماشاگران باید با فاصله بیش‌تر می‌نشستند، تعدادشان کم‌تر بود، واکسیناسیون به صورت گسترده انجام نشده بود و همه نگران بودند، طبیعی بود که سطح انرژی برنامه کاهش پیدا کند، هرقدر هم که رامبد و تیم سازنده جلوی دوربین و پشت دوربین تلاش کنند، بازهم خواسته‌ای که ما از «خندوانه» داشتیم نمی‌توانست به صورت ۱۰۰ درصد برآورده شود، بنابراین انتقاد‌ها از فصل هفتم «خندوانه»، اگرچه به جا بود، اما با در نظر نگرفتن چنین مسائلی انجام می‌شد.

حالا شرایط بهتر شده، تماشاگران واکسینه شدند، ماسک‌های خاصی طراحی شده است. البته این را هم فراموش نکنیم که «خنداننده شو» قرار بود در فصل قبلی اجرا شود و بخاطر کرونا به فصل هشتم افتاد، یعنی برنامه‌ریزی تیم سازنده به هم ریخت.

باتوجه به حواشی و بازخوردها، به نظر می‌رسد که چند فصل ابتدایی برنامه، نسب به فصل‌های آخر، کیفیت ضعیف‌تری داشته و با استقبال عمومی کم‌تری مواجه شده است. موافق این موضوع هستید؟

شما زمانی می‌توانید این مقایسه را انجام دهید که یک برنامه از فصل یک را پخش کنید و با یک قسمت از فصل هشت مقایسه کنید و درباره آن نظر دهید. البته با یک برنامه هم نمی‌توان مقایسه انجام داد، به صورت رندم این کار باید انجام شود. در این‌صورت به شما قول می‌دهم این برنامه‌های اخیر، برنامه‌های قسمت اول را می‌بَرَد. موضوع تازگی هم به درستی مطرح می‌شود، اما تلاش تیم سازنده واقعا قابل ستایش است تا با بازی‌های متنوع این تازگی را به برنامه تزریق کند.

تا کنون بیش از ۸۰۰ قسمت از برنامه «خندوانه» ساخته شده است، خب یک برنامه چند مهمان می‌تواند دعوت کند؟ سازنده چاره‌ای جز اینکه مهمان‌ها را دوباره جلوی دوربین بیاورد، ندارد. ممکن است این تکرار گاهی در ذوق مخاطب بزند، اما ناگزیر است که این موضوع را بپذیرد. چون این برنامه قشر‌های مختلفی از مهمانان را دعوت کرده است. نمی‌توانم بگویم با صحبت‌های شما مخالفم، اما از طرفی هم تلاش تیم سازنده را نگاه می‌کنم و می‌بینم که همه توانشان را روی تولید محتوای با کیفیت گذاشته‌اند.

شما برنامه «جوکر» را دیدید؟

بله دیدم.

فکر می‌کنید فصل هشتم «خندوانه» در خنداندن مردم موفق‌تر بوده یا برنامه «جوکر»؟ هرچند که قالب‌های نمایش این دواثر متفاوت است، اما از لحاظ کیفیتی، کدام یک عملکرد بهتری داشته است؟

من فکر می‌کنم یک نظر سنجی بهتر بتواند تکلیف این موضوع را مشخص کند. اما یک چیز را باید در نظر داشته باشید، اینکه توفیق یک برنامه، در تدوام آن است و اگر قضاوت به صورت مقطعی انجام شود، منصفانه و فنی نیست. شاید فرضا شما بتوانید «خندوانه» را با فصل‌های اولیه «دورهمی» که به شکل دیگر اجرا می‌شد مقایسه کنید. من «جوکر» را می‌بینم، از طرفدارنش هم هستم، اما به نظرم این قضاوت، عادلانه نیست.

برای حضور در برنامه «جوکر» دوستان به من محبت کردند و من را به برنامه دعوت کردند، اما جنس من، جنس حضور در برنامه «جوکر» نیست، چون این موضوع را درباره خودم می‌دانم. اگر در برنامه «جوکر» شرکت می‌کردم، تبدیل به یک آدم نُنُر و نچسب می‌شدم و از چشم مردم می‌افتادم. درباره برنامه «خندوانه» هم همین است، من حالاحالا‌ها نمی‌توانم به این موضوع فکر کنم که به عنوان استندآپ کمدین دربرنامه حاضر شوم. بخاطر اینکه جنس کمدی و طنزی که من دارم، متناسب با «خندوانه» و «جوکر» نیست

قرار بود جای سیامک انصاری باشید؟

خیر، اصلا. دوستان لطف داشتند و به عنوان مهمان از من دعوت کردند.

کتابی جدید ننوشتید یا نمایشی تازه روی صحنه نمی‌برید؟

یک نمایش داریم که آماده اجرا است منتهی به دلیل کرونا به تعویق افتاده، چون در یک بازه زمانی نمایش‌های زیادی روی صحنه نرفتند و حالا نمایش‌های زیادی متقاضی اجرا هستند و ما هم یکی از آن‌ها هستیم هر زمان که نوبتمان بشود اجرا می‌کنیم. یک کتاب جدید هم دارم به نام «کان لم یکن» که یک سال است چاپ شده، اما بازهم بخاطر همین شرایط نتوانستیم برای آن جشن امضا بگیریم یا در نمایشگاه کتاب حاضر شویم. «کان لم یکن» یک کتاب طنز شبه سیاسی است و شوخی با یک جزیره ناشناخته و دربار آن است.

منبع: خبر آنلاین

پانتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امیرعلی نبویان مسابقه جوکر خنداننده شو تیم سازنده یک برنامه روی صحنه اجرا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند. 
در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده تر فی مابین بحث و گفتگو شد.
در ادامه قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه ها و نهاد ها را به عمل آورد.
همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی،آواز،تصنیف و مناجات خوانی،ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه شیر و شکراز دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون